Monsieur-Madame - La Grèce Antique -...
Βασικός σκοπός του συγγραφέα ήταν να συγκεντρώσει σε ένα περιεκτικό έργο όσο το δυνατό περισσότερες πληροφορίες και στοιχεία της αρχαίας ελληνικής μουσικής ζωής: μουσικούς όρους, μουσικά όργανα και χορούς, συγγραφείς και θεωρητικούς της μουσικής, συνθέτες και εκτελεστές, φιλοσόφους και ποιητές, των οποίων τα ονόματα έχουν με οποιονδήποτε συνδεθεί με την...
14 μικρά κείμενα δημοσιευμένα τα περισσότερα σε διάφορα περιοδικά και εφημερίδες. Aποτυπώνουν τη βαθιά αίσθηση και συναίσθηση της ποιητικής συνάφειας του Γιάννη Ψυχοπαίδη με τον ευρωπαϊκό πολιτισμό, την ελληνική καλλιτεχνική παράδοση και το ελληνικό τοπίο.
Επετειακή έκδοση - 50 χρόνια από την πρώτη κυκλοφορία του βιβλίουΈνα από τα πιο σημαντικά και επιδραστικά βιβλία για την ερμηνεία της εικόνας και της τέχνης.
Πολλές ιδιορρυθμίες, πρωτοτυπίες, παραξενιές, που ένας ρασιοναλιστής, όχι αδικαιολόγητα, θα τις χαρακτήριζε και «λόξες», μας ήρθαν κατά καιρούς από τη Θεσσαλονίκη. Πρώτος και πιο παλιός, ο Νίκος Πεντζίκης. Για να μην αναφέρουμε άλλους, στεκόμαστε στον πιο πρόσφατο «ιδιόρρυθμο» ή «λοξάτο». Είναι ο Ηλίας Πετρόπουλος.
Ο συλλογικός αυτός τόμος, που είναι αφιερωμένος στη μνήμη του αρχιτέκτονα και θεωρητικού της τέχνης Παναγιώτη Μιχελή και της ζωγράφου Έφης Μιχελή, περιλαμβάνει δεκαεπτά μελέτες οι οποίες παρουσιάζουν στιγμές και όψεις από τον διάλογο δύο πεδίων, της αισθητικής και της τέχνης.
Πωλ Νορ. Ο Νίκος Νικολαΐδης. Ο άνθρωπος του γέλοιου... Της σάτυρας... Ο φιλόσοφος... Ο αντιστασιακός...Πωλ Νορ. Το μεγάλο παιδί. Ο αγνός. Ο τίμιος συγγραφέας. Με τη βαθειά αισθαντικότητα...
Η μελέτη αυτή είναι καρπός του λαογραφικού σεμιναρίου του συγγραφέα στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης πριν από δέκα περίπου χρόνια. Είχε δημοσιευθεί στο περ. Ο Πολίτης το Σεπτέμβριο του 1976 και ξαναδημοσιεύεται τώρα σε ανεξάρτητη μορφή αλλά χωρίς ουσιώδεις μεταβολές. Σκοπός της είναι μια απόπειρα για ανάλυση του μηχανισμού κατασκευής των έργων του θεάτρου...
Έχουμε δει και θαυμάσει πολλά έργα της αρχαίας ελληνικής γλυπτικής, αλλά ως έργα τέχνης εκτεθειμένα σε μουσεία, αποσπασμένα εντελώς από το αρχικό τους περιβάλλον, όπως δεν τα είδε ποτέ ο θεατής της εποχής τους. Διότι άλλοτε τα έργα αυτά όχι μόνο ήταν τοποθετημένα διαφορετικά, όχι μόνο συνωστίζονταν πολλά στον ίδιο χώρο ή ήταν βαλμένα ψηλά σε μετόπες και...
ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΑΥΤΗΣ είναι ή διεύρυνση του ορίζοντα των πηγών σχετικά με την παρουσία, του οθωμανικού θεάτρου σκιών στα Βαλκάνια κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας και ή προσκόμιση, κατ' αυτό τον τρόπο, νέων στοιχείων στη συζήτηση για τις πρώτες φάσεις του εξελληνισμού του είδους, πριν από τις μεταρρυθμίσεις του Μίμαρου γύρω στα 1890 στην Πάτρα.